Wierzymy, że Biblia jest zainspirowanym i nieomylnym Słowem Boga. Pismo Święte jest ostatecznym oraz bezapelacyjnym autorytetem dla wierzących oraz Kościoła w każdej dziedzinie, którą porusza.
Wierzymy w jedynego, wiekuistego Boga w Trzech Osobach: Ojca, Syna i Ducha Świętego.
Wierzymy w bóstwo naszego Pana Jezusa Chrystusa, w jego niepokalane poczęcie, bezgrzeszne życie, w Jego zastępczą i przebłagalną śmierć przez przelaną krew, w Jego zmartwychwstanie w ciele, w Jego wniebowstąpienie, gdzie zasiada po prawicy Ojca, oraz w Jego ponowne przyjście w mocy i chwale.
Wierzymy, że w wyniku upadku człowieka w grzech ludzie pozostają duchowo martwi, moralnie zdeprawowani, oddzieleni od Boga bez możliwości usprawiedliwienia przed Bogiem bez Jezusa Chrystusa. Wszyscy zgrzeszyli oraz są winni przed Bogiem.
Wierzymy, że do zbawienia zagubionego i grzesznego człowieka konieczne jest odnowienie przez Ducha Świętego. Zbawienie jest całkowicie zależne od działania Bożego daru łaski, która manifestuje się przez odwrócenie od grzechu (pokutę oraz wiarę w Chrystusa i Jego dzieło na krzyżu. Przez to co On zrobił, a nie to co my robimy, otrzymujemy przebaczenie grzechów oraz jesteśmy zaadoptowani do Bożej rodziny.
Wierzymy w działającą służbę Ducha Świętego, który wypełnia chrześcijanina, uzdalniając go do prowadzenia pobożnego życia.
Wierzymy w jeden, powszechny Kościół obejmujący wszystkich prawdziwie wierzących oraz w widoczny obraz tego Kościoła przez lokalne wspólnoty. Kościoły lokalne mają za zadanie głoszenie ewangelii, nauczanie Bożego słowa, zarządzanie sakramentami (chrztu i komunii), sprawowanie duchowego autorytetu oraz prowadzenie Bożych ludzi do ich przeznaczenia.
Wierzymy w ponowne przyjście Chrystusa - fizyczne oraz widzialne - aby sądzić żywych i umarłych, przyjąć swój Kościół i wypełnić Boży plan w historii ludzkości.
Wierzymy w zmartwychwstanie zarówno zbawionych jak i zagubionych: zbawionych do życia a zagubionych do potępienia.
Jesteśmy częścią wielowiekowej tradycji. Nasza wiara jest zakorzeniona w historycznym chrześcijaństwie, jednak poszukujemy nowych sposobów doświadczania i wyrażania starodawnych prawd. Chrześcijańska doktryna jest zdefiniowana przez Creda starożytnego Kościoła.
Jesteśmy biblijną wspólnotą. Ewangelia jest historią o tym, jak Bóg nas stworzył i jak upadliśmy; o tym jak, Bóg nas odkupił i jak nas odnawia do relacji z samym sobą przez dzieło Jezusa Chrystusa. Ewangelia zmienia wszystko, w co wierzymy, jak żyjemy, jak odnosimy się do Boga, bliźniego i całej ziemi. Ewangelia jest podstawą wszystkiego, co robimy jako Kościół.
Jesteśmy wspólnotą przymierza. Bóg ustanowił przymierze miłości z nami przez Jezusa. Uznajemy Bożą zwierzchność nad stworzeniem, Kościołem, oraz naszym życiem. Bóg pokazuje swoją królewską moc w tym, jak nas zbawia. Zasady reformacji przypominają nam, że ludzie są zbawieni na podstawie bezwarunkowej miłości i łaski, nie na podstawie ich uczynków.
Jesteśmy duchową wspólnotą. Wierzymy, że Boży Duch wypełnia nas na całe życie, napełnia mocą do bycia świadkami oraz daje dary do służby. W chrześcijańskim życiu tak naprawdę chodzi o Boga żyjącego wśród swoich ludzi oraz przez nich. A Bóg dokonuje tego przez swojego Ducha.
Jesteśmy wspólnotą misyjną. Bóg jest Bogiem misji - On posłał Jezusa, by nas uratował – teraz posyła nas na świat,by dzielić się prawdą i miłością Chrystusa z zagubionym i pełnym bólu światem. Bóg powołał nas, by być wspólnotą wierzących, którzy żyją jak misjonarze.
Wierzę w Boga Ojca Wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, i w Jezusa Chrystusa, Syna Jego jedynego, Pana naszego, który się począł z Ducha Świętego, narodził się z Maryi Panny, umęczon pod Ponckim Piłatem, ukrzyżowan, umarł i pogrzebion, zstąpił do piekieł; trzeciego dnia zmartwychwstał, wstąpił na niebiosa, siedzi po prawicy Boga Ojca Wszechmogącego, skąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych. Wierzę w Ducha Świętego, Święty Kościół powszechny, świętych obcowanie, grzechów odpuszczenie, ciała zmartwychwstanie i żywot wieczny.
Wierzę w jednego Boga, Ojca wszechmogącego, Stworzyciela nieba i ziemi, wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych. I w Jezusa Chrystusa, Syna Bożego Jednorodzonego, który z Ojca jest zrodzony, przed wszystkimi wiekami, Bóg z Boga, światłość ze światłości, Bóg prawdziwy z Boga prawdziwego. Zrodzony, a nie stworzony, współistotny Ojcu, a przez Niego wszystko się stało. On to dla nas, ludzi, i dla naszego zbawienia, zstąpił z nieba. I za sprawą Ducha Świętego przyjął ciało z Maryi Dziewicy. I stał się człowiekiem. Ukrzyżowany również za nas, pod Poncjuszem Piłatem został umęczony i pogrzebany, I zmartwychwstał trzeciego dnia, jak oznajmia Pismo. I wstąpił do nieba, siedzi po prawicy Ojca. I powtórnie przyjdzie w chwale sądzić żywych i umarłych; a Królestwu Jego nie będzie końca. Wierzę w Ducha Świętego, Pana i Ożywiciela, który od Ojca i Syna pochodzi, Który z Ojcem i Synem wspólnie odbiera uwielbienie i chwałę, który mówił przez Proroków. Wierzę w jeden, święty, powszechny i apostolski Kościół. Wyznaję jeden chrzest na odpuszczenie grzechów. I oczekuję wskrzeszenia umarłych. I życia wiecznego w przyszłym świecie. Amen.
Zgodnie ze świętymi Ojcami wszyscy jednomyślnie uczymy wyznawać, że jest jeden i ten sam Syn, Pan nasz Jezus Chrystus, doskonały w Bóstwie i doskonały w człowieczeństwie, prawdziwy Bóg i prawdziwy człowiek, złożony z duszy rozumnej i ciała, współistotny Ojcu co do Bóstwa i współistotny nam co do człowieczeństwa, „we wszystkim nam podobny prócz grzechu”, przed wiekami zrodzony z Ojca co do Boskości, w ostatnich czasach narodził się co do człowieczeństwa z Marii Dziewicy, Matki Bożej, dla nas i dla naszego zbawienia. Jednego i tego samego Chrystusa Pana, Syna Jednorodzonego, należy wyznawać w dwóch naturach: bez zmieszania, bez zmiany, bez podzielenia i bez rozłączenia. Nigdy nie zanikła różnica natur przez ich zjednoczenie, ale zostały zachowane cechy właściwe obu natur, które się spotkały, aby utworzyć jedną osobę i jedną hipostazę. Nie wolno dzielić Go na dwie osoby ani rozróżniać w Nim dwóch osób, ponieważ jeden i ten sam jest Syn, Jednorodzony, Bóg, Słowo i Pan Jezus Chrystus, zgodnie z tym, co niegdyś głosili o Nim Prorocy, o czym sam Jezus Chrystus nauczał i co przekazał nam Symbol Ojców.
Sola Fide – usprawiedliwienie jest tylko przez wiarę jedynie z łaski. To biblijna doktryna podkreślona w czasie reformacji, mówiąca o tym, że Bóg uznaje grzesznika jako sprawiedliwego i prawego w Jego oczach jedynie przez wiarę. Usprawiedliwienie jest Bożą deklaracją wybaczenia oraz akceptacji przez sprawiedliwość Chrystusa przypisanych tym, którzy wierzą. (List do Rzymian 3:22-24, 28 4:5, List do Galacjan 3:6, 24)
Łaską jest miłość i przychylność Boża. „Sola Gratia” to biblijna doktryna, która mówi o tym, że Bóg rozlewa swoją miłość i przychylność na grzeszników na podstawie odkupienia dokonanego przez śmierć i zmartwychwstanie Jezusa oraz zasługę Jego sprawiedliwości. Człowiek, będąc grzesznym, nie zasługuje na miłość i łaskę Boga. To Bóg decyduje o tym, by dać to na co człowiek nie zasłużył. To Boża łaska, która wybawia nas przez wiarę (List do Efezjan 2:8) oraz usprawiedliwia nas przez dar odkupienia, który mamy w Chrystusie (List do Rzymian 3:24). Łaska może być uznana za kontekst, w którym wierzymy obietnicy ewangelii, zatem jesteśmy usprawiedliwieni. (II list do Tymoteusza 1:9)
Sola scriptura – Biblijna doktryna nauczająca, że Pismo Święte jest jedynym autorytetem w dziedzinach doktryny, wiary i życia; Biblia w pojedynkę jest władna związać całkowicie nasze sumienie. W chrześcijańskich Kościołach oraz w życiu wierzących biblia jest jedynym fundamentem tego, w co wierzymy oraz sposobu w jaki żyjemy. To Słowo Boże definiuje oraz ustanawia Kościół, a nie Kościół decyduje o tym, jak definiowane jest Boże Słowo (II list do Tymoteusza 3:16)
Urząd mediatora pomiędzy Bogiem a człowiekiem należy jedynie do Chrystusa, który jest prorokiem, kapłanem i królem Bożego Kościoła i nie może być ani częściowo, ani w całości przeniesiony na kogoś innego – wyznanie Baptystów z Londynu.
Jedynie Chrystus (Solus Christus, Solo Christo) podkreśla, że śmierć i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa jest nie tylko konieczne do zbawienia, ale wystarczające aby zbawić całkowicie. Żadna ilość ludzkich uczynków i zasług nie może przyczynić się do skończonego, kapłańskiego dzieła Chrystusa. Dzieło to jest w pełni wystarczalne, co z założenia oznacza, że my nie jesteśmy wystarczalni sami z siebie. Rzeczywiście, Pismo Święte mówi, żebyśmy nie uważali, że jesteśmy w stanie pomyśleć coś sami z siebie, lecz że ta nasza możność jest z Boga.
(2 Koryntian 3:5, Efezjan 2:8-10, 1 Tymoteusza 2:5)
Biblijna doktryna odnowiona w czasie reformacji, uczy, że wszyscy prawdziwi wierzący są kapłanami Bożymi oraz mają bezpośredni dostęp do Bożej obecności przez krew Jezusa Chrystusa. W starym testamencie, tylko kapłani jako reprezentanci ludu mogli wejść do miejsca Bożej obecności. W nowym testamencie, nie ma ziemskiego pośrednika, który spotyka się z Bogiem w naszym imieniu lub przez, którego mamy dostęp do Boga. Jezus Chrystus jest naszym pośrednikiem, naszym Arcykapłanem, przez jego przelaną krew możemy zbliżać się do Boga z zaufaniem i wiarą. Przez krew Chrystusa spotykamy się z Bogiem, cieszymy się Jego obecnością, jesteśmy wypełnieni Jego duchem, oraz otrzymujemy zrozumienie Jego słowa (List do Hebrajczyków 4:14-16, 10:19-22)
Od 23 czerwca włącznie spotykamy się w nowym miejscu, przy ul. Kamiennej 43 o godz. 10:30.
KONTO Ofiary finansowe i dziesięciny można składać w każdą niedzielę lub przez wpłatę na konto kościoła w tytule przelewu: darowizna na cele kultu religijnego Bank ING PL 56 1050 1445 1000 0090 6907 9706 Możesz też dokonać płatności przez Tpay.